Czy można przeprowadzić audyt SEO samodzielnie?

Czy można przeprowadzić audyt SEO samodzielnie

Na próbach oszczędzania pieniędzy nierzadko więcej się traci niżeli zyskuje. Warto o tym pamiętać, planując pozycjonowanie jakiejkolwiek strony internetowej i chcąc je rozpocząć od przeprowadzenia szczegółowego audytu. Ta analiza jest oczywiście niezbędna i z tym raczej nikt nie będzie się kłócić. Trzeba się nią koniecznie porządnie zająć, zanim w ogóle strona zacznie być pozycjonowana. Przy tym wszystkim trzeba to zrobić dobrze, aby uzyskane wyniki naprawdę pomogły zadbać o pozycję witryny w wyszukiwarce. Audyt nie jest prostą sprawą. Nawet mocno doświadczonym, a wręcz specjalizującym się w nim osobom potrafi on zająć kilka długich dni, czasem wręcz i tygodni, zwłaszcza gdy chodzi o analizę większych stron (najczęściej dużych internetowych sklepów), działających na wirtualnym rynku od kilkunastu lat i wypełnionych olbrzymią ilością treści. Oczywiście w Internecie można znaleźć liczne poradniki mające pozwolić na samodzielne przeprowadzenie audytu, jednakże czy rzeczywiście są one aż tak wartościowym źródłem informacji? No niestety – niekoniecznie. Samodzielnie wykonany audyt zawsze będzie mniej wartościowy od tego, którym zajmą się osoby analizujące strony i sklepy internetowe od wielu lat i mające w tych sprawach spore doświadczenie podparte różnymi osiągnięciami.

Przeciętny internetowy twórca nie poradzi sobie z przeprowadzeniem takiej analizy. Nawet w przypadku, gdy będzie chodzić o prosty i podstawowy audyt sklepu internetowego czy nawet audyt niewielkiego internetowego bloga. Akurat takie zadania, których sposób wykonania ma przełożyć się na ostateczną popularność witryny, zawsze najlepiej od razu oddelegować doświadczonym profesjonalistom. Usługi związane z branżą SEO są teraz dość drogie, zwłaszcza że panuje na nie spory popyt, ale to właśnie świadczy o tym, że są one wartościowe i że zwykle opłaca się w nie inwestować. Bo tak właśnie należy podejść do audytu. Nie jest to wcale zbędny wydatek, a inwestycja w przyszłość strony i w to, by z roku na rok stawała się ona coraz bardziej popularna i przyciągała coraz większą ilość Internautów. Kto zatem może na spokojnie się zająć przeprowadzeniem specjalistycznego i profesjonalnego audytu SEO? Wybór tutaj jest ograniczony i dzięki temu bardzo prosty. Audytem SEO zajmie się po prostu profesjonalna agencja marketingowa. Coraz częściej zgłaszają się do niej nawet ci początkujący i młodsi twórcy, którzy dopiero co stawiają swoje pierwsze kroki w wirtualnej przestrzeni i chcą od razu robić to tak jak profesjonaliści.